Publikovane: 07.05.2024
Bosquet Quartet
Bosquet Quartet po prvýkrát zavíta na Slovensko, aby nám predstavil svoju hudobnú virtuozitu. Bosquet Quartet zahrnul do svojho programu ako romantiku Johannesa Brahmsa, tak aj uhrančivé latinské tangá, nesmrteľné šansóny Edit Piaf, či notoricky známe skladby Queen a Beatles.
Program:
Johannes Brahms – Klavírny kvartet g mol op. 25 (Allegro; Intermezzo: Allegro ma non troppo-Trio: Animato; Andante con moto; Rondo alla Zingarese);
Rodriguez - La Cumpercita; Tango from underworld; Piazzola – Oblivion; Piazzola – Libertango; Nina Simone – Medley; Elif Piaff – Medley; Scent of a woman; Beatles - Ellenor Rigby; Queen - Bohemian Rhapsody.
Bosquet Quartet tvoria štyria špičkoví európski umelci – huslista George Hlawiczka, klaviristka Theodosia Ntokou, violistka Mária Coltatu a violončelista Sevak Avanesyan.
George Hlawiczka je veľmi všestranný hudobník, vystupuje ako sólový huslista a dirigent popredných orchestrov.
Vystupoval po celej Číne (vo viac ako 50 mestách) ako huslista s Theodosiou Ntokou a ako dirigent Českého symfonického orchestra. George Hlawiczka je hlavným dirigentom Európskeho koncertného orchestra, ktorý koncertuje v Indii a Číne. Na Global Citizen Event v Bombaji účinkoval so skupinou Coldplay a Amitah Bachchan, pred osemdesiattisícovým publikom. Je zakladateľom Berlínskeho metropolitného orchestra. S podporou Sira Neville Marrinera a Jorma Panula v Londýne založil orchester I Maestri, ktorý dáva priestor vyniknúť mladým umelcom. Už ako 16-ročný sa predstavil anglickej kráľovnej, keď vystúpil s klaviristom Stevenom Osbornom vo Franckovej husľovej sonáte a Bazziniho Tanci goblinov. Pri mnohých príležitostiach hral aj pre kráľa Karola III. Hrá na husliach z roku 1785 od Vinaccia zo školy N. Gagliana v Neapole.
Theodosia Ntokou, bola veľmi kladne hodnotená BBC Music Magazine ako „dramaticky vyrovnaná“, „klasicky uvedomelá“, „emocionálne poddajná“ a „osviežujúca“. Vybudovala si svoju stabilnú prítomnosť na scéne klasickej hudby skvelými výkonmi a interpretáciami. S Marthou Argerich nahrala album Beethoven. Je zakladateľkou a umeleckou riaditeľkou hudobného festivalu „China Music Series“, ktorého sa každoročne zúčastňujú osobnosti hudobnej scény, ako napríklad Martha Argerich, Maxim Vengerov, Daniel Hope, Steven Isserlis, Guy Braunstein, Mischa Maisky a mnohí iní. Priateľstvo, mentorstvo a vedenie, ktorým Theodosiu poctila legendárna klaviristka Martha Argerich jej bolo a dodnes je veľkou inšpiráciou a priviedlo ju na nové cesty v jej kariére. Grécka klaviristka Theodosia Ntokou začala hrať na klavír vo veku dvanástich rokov a s vyznamenaním ukončila štúdium na Národnom konzervatóriu v Aténach. V štúdiu pokračovala u Laszla Simona na Universität der Künste Berlin a súčasne získala postgraduálny titul na Akadémii Franza Liszta v Budapešti. Theodosia ukončila magisterský titul u ruskej klaviristky Oxany Yablonskaya na univerzite v Hartforde.
Maria Coltatu svoje hudobné vzdelávanie začínala v Rumunsku, bakalársky titul získala s najvyšším hodnotením na Hamburg Hochschule fur Musik u profesora Mariusa Nichiteanu. Po získaní bakalárskeho titulu v Hamburgu sa Maria vrátila do Rumunska, kde pokračuje v odbornom štúdiu na Bukurešťskej národnej hudobnej univerzite u profesora Mariana Movileanu. Absolvovala hudobné kurzy u profesorov Brunno Giuranna, Liviu Prunaru, Alexander Sitkovetsky. Spolupracuje s rumunským Národným rozhlasovým orchestrom, Rumunským národným mládežníckym orchestrom, Pitesti Philharmonic orchestra, Paul Constantinescu Philharmonic orchestra, Komickou operou Bukurešť a Národnou operou Bukurešť. Jej vášeň pre rôzne hudobné žánre ju priviedla k založeniu sláčikového kvarteta MUSE.
Sevak Avanesyan je violončelista mimoriadnej virtuozity a pozoruhodného rozsahu zvukových kapacít a nepochybne jeden z najtalentovanejších hudobníkov svojej generácie. Sevak Avanesyan je bývalý sólový violončelista Národného orchestra Belgicka. Vyhral množstvo medzinárodných súťaží. Jeho talent bol zrejmý už od útleho veku, o čom svedčí aj fakt, že je najmladším absolventom Kráľovského konzervatória v Bruseli. Pravidelne vystupuje ako sólista s orchestrami ako Sinfonia Varsovia, National Orchestra of Belgium, Slovenia Symphony Orchestra, Indian Symphony Orchestra, La Chapelle Sauvage a mnohými ďalšími. Jeho koncert s Belgickým národným orchestrom v Bozar bol kritikou označený ako „najlepší koncert sezóny“. Sevak hrá na violončele „The King“ Mateo Gofriller z roku 1689, ktoré je vôbec prvým známym violončelom Gofriller!